Adaptació sui géneris de la novel•la russa ‘Lady Macbeth de Mtsensk’ que canvia la Rússia del segle XIX per l’Anglaterra agrest més profunda. Ambientada en el marc de la vida rural de la classe burgesa a les seves mansions de camp, rodejada per tota la pròpia cort de servents, relata la història de Katherine, una jove obligada a casar-se amb un home que la duplica en edat i a viure presonera en la luxosa propietat de la família del seu marit.
Audiovisualment el film s’estableix com a catalitzador de l’estat anímic repressiu en que viu la protagonista degut al caràcter despòtic i masclista cap al seu paper dins de l’organigrama familiar. Forçada a viure reclusa a la seva pròpia casa amb cap altra finalitat que la de procrear un hereu i complir amb les tasques socials merament representatives, la direcció, posada en escena i (no) música, transmeten la vivència tediosa i soporífera quotidiana. La concatenació d’escenes amb plans fixes, molt simètrics i l’únic acompanyament musical que el soroll d’ambient… soroll d’una casa al mig del no-res, aconsegueixen transmetre una tensió invisible que deixa entreveure esquerdes a l’ambigua personalitat de la protagonista, que denoten trets d’una agressivitat i ambició esquitxades per una gèlida i tenebrosa serenitat.
El llargmetratge trenca cap a la mitja hora de duració quan, aprofitant l’absència del seu espòs, Katherine comença un apassionat i luxuriós romanç amb un noi del servici. La seua personalitat esclata mostrant el caràcter subjugant, insaciable i calculador, quan es converteix en ama i senyora de la finca en l’absència de la família del seu marit. L’atmosfera soporífera canvia radicalment amb l’explosió del seu propi ego, creant una pel•lícula diferent, que juga amb la comèdia que provoca la confrontació de la malícia macabra de Katherine amb la tornada a la finca del pare del seu marit. I, definitivament, ens mostra el cim de l’escalada psicòtica de la nostra benvolguda protagonista, quan l’espectador descobreix el seu instint assassí, mancat de qualsevol remordiment, típic de mentalitats sociòpates.
Una pel•lícula força interessant, que ens conta la història des de dos llenguatges diferents alhora, el del guió escrit i el de la direcció audiovisual.