Destacados
Cultura
Qurtuba, Al-Ándalus, mujeres y sociedad
Fuente: europaenfotos.com
En el programa octavo nos acompañó en nuestro espacio nuestro músico preferido, Isker Torrecillas que nos compone todas y cada una de las canciones que suenan en nuestro programa y que también es historiador como nosotras. Aprovechando la escapada de Destino Historia hasta Córdoba, nos adentramos en el mundo de Al-Ándalus a través de la […]
Cultura
Seres de colores en una sociedad gris
Chemi Galiano expone su muestra escultórica en la Fundación Mutua Levante
Seres de colores en una sociedad gris es el título de la exposición con la que la Fundación Mutua Levante inicia el ciclo de exposiciones del 2019. La muestra corresponde a una selección de esculturas de Chemi Galiano. Un artista profesionalizado en el trabajo del metal permitiéndole materializar su vocación en colectivos en riesgos de […]
Cultura
Así son las cosas y así nos lo han contado
“El vicio del poder”, una película sobre la maldad humana y un tipo gordo que devora bollería industrial
El mundo de la altísima política funciona más o menos como nos lo cuenta la película “El vicio del poder”. El film, dirigido por Adam Mckay, debería ser de obligada visión para todas aquellos ciudadanos de bien, que en algún momento de la existencia se han preguntado cómo es posible que  haya gobernantes capaces de […]
Cultura
Jazz per a inquiets: Thaïs Morell, el gust per la bellesa
Carlos Figuerola, 17/11/2014

El segon concert del Club de  Jazz El  Mussol va omplir el pub Harlem per vore l’actuació de la cantant, compositora i instrumentista brasilera, Thaïs Morell. Thaïs es un nou valor de la música de Brasil, a la qual li aporta inspiracions dolces, rítmiques, sensuals a més  del seus  coneixements del folklore.

Una rodamón amb ganes d’aprendre i conéixer  les músiques més tradicionals. De Brasil va anar a Finlàndia, uns mesos a Ghana i després va vindre a València per a estudiar etnomusicologia, on ara resideix .  . A Espanya ha gravat un disc que manifesta el seu estil personal, de qualitat, que ha sigut molt valorat per la crítica.
Bona part de les cançons d’eixe álbum, publicat en el 2012, les va interpretar en l’actuació en directe. Molt ben acompanyada pel percusionista del Grau de Gandia, David Gadea, Thaïs va exposar una variada mostra del seu repertori: les seues composicions, la música més ètnica, clàssics del bossanova com ‘Agua di beber’, de Jobim i Vinicius , o la peça africana ‘Malaika’.

Una veu dolça, brasilera, d’ampli registre, que en alguns temes recordava a la gran cantant Gal Costa. Thaïs Morell va aportar sons frescos i indígenes en el tema instrumental que va tocar el pífan, una adaptació nativa de les flautes europees. El pífan s’utilitza en festes i cerimònies al nordest del país.
En altres moments de la seua actuació va  fer participar el públic,  amb palmes o cantant el motiu recurrent del tema. Va ser més d’una hora de música agradable, relaxada, brillant, sensible.

Les cançons de Thaïs Morell són per a delectar-se, per a tornar-les a sentir d’una manera més detinguda. Les seues composicions tenen la força vital del tròpic , ganes de viure intensament, sense deixar passar cap moment.

‘Passa i repassa’, un del temes que va interpretar en la part final del concert, és la cançó que pot resumir el lema de Thaïs Morell.

El que viu sempre alegre no ha de témer res
La vida es nostra i nosaltres sabem què fer.
Que la vida passa i repassa qui plora sense tindre perquè
Que la vida passa i passa de qui plora sense tindre perquè’

El concert va ser com un terròs de sucre, una ‘dolçoreta’, abellidora i plàcida sensació que va deixar als assistents amb el  sabor que dóna la bona música en directe.

 

Pròxim concert: Dijous, 20 de Novembre

 

Jazz Club Mussol.-Evento_20Nov

 

¿Te ha gustado?. Comparte esta información:

DEJA UN COMENTARIO
Los comentarios en esta página están moderados, no aparecerán inmediatamente en la página al ser enviados. Evita, por favor, las descalificaciones personales, los comentarios maleducados, los ataques directos o ridiculizaciones personales, o los calificativos insultantes de cualquier tipo, sean dirigidos al autor de la página o a cualquier otro comentarista. Estás en tu perfecto derecho de comentar anónimamente, pero por favor, no utilices el anonimato para decirles a las personas cosas que no les dirías en caso de tenerlas delante. Intenta mantener un ambiente agradable en el que las personas puedan comentar sin temor a sentirse insultados o descalificados. No comentes de manera repetitiva sobre un mismo tema, y mucho menos con varias identidades (astroturfing) o suplantando a otros comentaristas. Los comentarios que incumplan esas normas básicas serán eliminados.

Nombre

E-mail (no se publicará)

Comentarios



Enviar comentario