Destacados
Cultura
Atrezzo
Una hibridació entre paraula i imatge
La Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Muro va inaugurar el darrer divendres l’exposició «Attrezzo», del pintor alcoià Josep Sou que, en paraules de la regidora Consuelo Cascant “és una persona compromesa des de sempre amb la societat i amb la cultura, que des del seu lloc al món ens fa la vida millor, ens […]
Cultura
«Los gallinazos sin plumas» (1954) de Julio Ramón Ribeyro
  En lo sucesivo, un hito de la literatura urbana ocupa nuestra atención tras atravesar el inmenso Océano Atlántico hace ya unas cuantas décadas; obra de un hombre venido del Nuevo Mundo. El cuento neorrealista Los gallinazos sin plumas (1954) de Julio Ramón Ribeyro ((Lima, 31 de agosto de 1929 – 4 de diciembre de […]
Cultura
Va passar el 3 de gener de 1937: altre nadal diferent
L’actual crisi sanitària generada per la pandèmia del Covid-19 ha generat tot un seguit de canvis en els nostres hàbits socials i culturals coneguts com a ‘nova normalitat’. Les distàncies de seguretat, les mascaretes i l’obligatorietat d’evitar aglomeracions en recintes urbans formen part ja de la nostra vida quotidiana fins l’arribada imminent i gradual de […]
Cultura
La poesia visual. Del cal·ligrama a l’Objet Trouvé
Del 12 de setembre al 27 d'octubre a la Sala Aifos de la Universitat d'Alacant (Edifici III de Filosofia i Lletres)
Redacció, 9/10/2016

La tradició literària ens atorga un munt de possibilitats per a l’estudi de la «literatura plàstica». És a dir, una escriptura que agafa noves dimensions, tot mestissant-se amb imatges que es poden llegir. Una nova sintaxi per al govern d’una idea sempre renovellada. Ja des del segle IV a. de C., Simias conforma imatges, tot emprant paraules, i construeix un ou.

Teòcrit, els carmina figurata i els carmina cancelata, seran noves maneres de l’abordatge poeticoplàstic, i que faciliten una novetat que alleugereix la dificultat de comprensió inicial. Nosaltres, amb els cal·ligrames sígnics, volem participar de la novetat, tot construint imatges que precipiten signes, per al conreu eficaç de la metàfora versemblant.

poesia-visual-de-josep-souI una altra vessant d’aquesta mostra és l’encontre amb l’objet trouvé. Un món se’ns obri al davant per intervenció directa, a vegades, de l’atzar. Objectes que diuen, i ens parlen, amb el consens previ de la ironia i de l‘humor. Un món que demana d’acostar-s’hi amb certa dosi de sensibilitat, o de cura, per a no fer malbé la complicitat entre autor i receptor.

La síntesi entre les dues dimensions de la mostra, formen part indissociable d’allò que s’anomena experimentació poètica. Mons convergents i autònoms, però imbricats per la voluntat comunicativa amb el llenguatge creatiu d’avui».

Josep Sou (Josep Pérez i Tomàs, Alcoi, 1951) és poeta experimental i visual. , estudia Filosofia i Lletres a Valencia i Salamanca. És doctor en Belles Arts per la Universitat Miguel Hernández d’Elx i professor de Pintura Urbana a la mateixa universitat. @josepsou

 

¿Te ha gustado?. Comparte esta información:

DEJA UN COMENTARIO
Los comentarios en esta página están moderados, no aparecerán inmediatamente en la página al ser enviados. Evita, por favor, las descalificaciones personales, los comentarios maleducados, los ataques directos o ridiculizaciones personales, o los calificativos insultantes de cualquier tipo, sean dirigidos al autor de la página o a cualquier otro comentarista. Estás en tu perfecto derecho de comentar anónimamente, pero por favor, no utilices el anonimato para decirles a las personas cosas que no les dirías en caso de tenerlas delante. Intenta mantener un ambiente agradable en el que las personas puedan comentar sin temor a sentirse insultados o descalificados. No comentes de manera repetitiva sobre un mismo tema, y mucho menos con varias identidades (astroturfing) o suplantando a otros comentaristas. Los comentarios que incumplan esas normas básicas serán eliminados.

Nombre

E-mail (no se publicará)

Comentarios



Enviar comentario