Destacados
Cultura
Qurtuba, Al-Ándalus, mujeres y sociedad
Fuente: europaenfotos.com
En el programa octavo nos acompañó en nuestro espacio nuestro músico preferido, Isker Torrecillas que nos compone todas y cada una de las canciones que suenan en nuestro programa y que también es historiador como nosotras. Aprovechando la escapada de Destino Historia hasta Córdoba, nos adentramos en el mundo de Al-Ándalus a través de la […]
Cultura
Seres de colores en una sociedad gris
Chemi Galiano expone su muestra escultórica en la Fundación Mutua Levante
Seres de colores en una sociedad gris es el título de la exposición con la que la Fundación Mutua Levante inicia el ciclo de exposiciones del 2019. La muestra corresponde a una selección de esculturas de Chemi Galiano. Un artista profesionalizado en el trabajo del metal permitiéndole materializar su vocación en colectivos en riesgos de […]
Cultura
Así son las cosas y así nos lo han contado
“El vicio del poder”, una película sobre la maldad humana y un tipo gordo que devora bollería industrial
El mundo de la altísima política funciona más o menos como nos lo cuenta la película “El vicio del poder”. El film, dirigido por Adam Mckay, debería ser de obligada visión para todas aquellos ciudadanos de bien, que en algún momento de la existencia se han preguntado cómo es posible que  haya gobernantes capaces de […]
Cultura
Passeu i seieu sense compromís…
Una reflexió sobre la popular dita 'dies de molt vespres de poc'

“Vespres de molt dies de no  res” així diu el refrany popular, és clar que tot refrany té un origen en alguna realitat concreta  i que s’ha volgut  fer, per mig del refrany, una llei universal de lo que és simplement casual. Avui vull parlar d’una d’aquestes casualitats; m’havien convidat a un concert de jazz a càrrec de trio “Dixie swing trio” en la seu social de la Coalició de Compromís  que està al costat de la costera del Gurugú.

Doncs bé, quan em dirigia al concert, baixant per Oliver, escolte música que venia del passeig de Cervantes, era cert, hi havia un grup de joves músics tocant enmig del passeig, això m’alegrà; més endavant en el Parterre em trobe a un altre grup que trau la seva música al carrer, allí em diuen que hi ha uns quants grups distribuïts per l’espai  que anomenem “la volta als ponts”; si tenim en compte que el dia anterior va haver un concert organitzat pel club de jazz Mussol, amés, si mires les cartelleres dels teatres o del Centre Cultural que a hores d’ara estan plenes ofertes culturals, podem afirmar que estem en les “vespres de molt…” però, vespres de què?

El cas és que Compromis, en aquest aspecte, es manté fidel a la seva aposta per l’art i la cultura i, dins d’un reduït espai, ofereix a tothom concerts, recitals, exposicions..etc. Hi ha qui s’ha quedat en ganes d’acudir a aquest concert per no significar-se en una ideologia concreta, em sap greu per ells perquè s’han perdut un bon recital de música dixieland  i manouche i perquè la cultura i l’art estan per damunt de opcions ideològiques.

Tres musics: José Manuel García a la guitarra, Moisès Olcina al saxo i Mike Summer a la tuba, ens varem oferir una molt bona interpretació d’aquest tipus de música originària de Nova Orleans i de França, dixieland  i manouche respectivament. Mike Summer inclús es va arrancar a cantar dos temes i ens va contar que a la Gran Bretanya hi ha una dita popular que diu “que sone la música fins a que es creme la casa” i això és el que passa quasi literalment a la seu de Compromís perquè la gent va vibrar al ritme d’aquestes músiques.

Sols em resta felicitar a la Coalició de Compromís per aquestes iniciatives que no ens deixen caure en uns “…dies de no res”.

¿Te ha gustado?. Comparte esta información:

DEJA UN COMENTARIO
Los comentarios en esta página están moderados, no aparecerán inmediatamente en la página al ser enviados. Evita, por favor, las descalificaciones personales, los comentarios maleducados, los ataques directos o ridiculizaciones personales, o los calificativos insultantes de cualquier tipo, sean dirigidos al autor de la página o a cualquier otro comentarista. Estás en tu perfecto derecho de comentar anónimamente, pero por favor, no utilices el anonimato para decirles a las personas cosas que no les dirías en caso de tenerlas delante. Intenta mantener un ambiente agradable en el que las personas puedan comentar sin temor a sentirse insultados o descalificados. No comentes de manera repetitiva sobre un mismo tema, y mucho menos con varias identidades (astroturfing) o suplantando a otros comentaristas. Los comentarios que incumplan esas normas básicas serán eliminados.

Nombre

E-mail (no se publicará)

Comentarios



Enviar comentario