Destacados
Cultura
Fundación Mutua Levante lliura els premis a les guanyadores del concurs fotogràfic del CIP FP Batoy
Foto tercer premi: Nuria Llopis
Fundación Mutua Levante ha lliurat els premis a les tres guanyadores del concurs fotogràfic organitzat pel CIP FP Batoi titulat ‘La Felicitat’. Les premiades han sigut: Silvia Sanchís (1º premi), Maria Merlos (2º premi) i Nuria Llopis (3º Premi). Les guanyadores han gravat el següent vídeo on donen la seua visió sobre el concurs i […]
Cultura
Alcoi, el cinema que s’envola
Octubre de 2003 va ser una data crítica per la història cinematogràfica local, perquè es va inaugurar el Centre Comercial i d’Oci Alzamora, que incloïa un grup de petites sales d’exhibició
Alcoi ha esdevingut una ciutat sense cinema? És molt possible. La realitat, és a dir, allò que és tangible, empíricament constatable, és que hui, la resposta és sí; demà, veurem, encara que, en aquesta qüestió, em sent pessimista, perquè els antecedents i la situació no són favorables.
Cultura
Allô, ¿la Tierra?
Fundación Mutua Levante presenta una exposición de Miguel Ángel Pons
Fundación Mutua Levante presenta la exposición «Allô, ¿la Tierra?» del artista Miguel Ángel Pons. La inauguración virtual tendrá lugar en jueves 18 de junio a las 20’00 a través de los canales de Fundación Mutua Levante.
Cultura
‘Rèquiem’, el pas endavant de La Dependent
Carlos Figuerola, 20/08/2015
Foto: Jordi Plá

Fa somniar, sorprén, fa riure, hi ha moments que criden molt l’atenció. ‘Rèquiem’, el muntatge de La Dependent a través de la seua nova marca La Independent no defrauda, no deixa indiferent. S’ha estrenat a la Mostra de Mim de Sueca amb una bona resposta del públic. És una aposta novedosa, un teatre distint, un treball encomiable que li dóna més qualitat a la companyia d’Alcoi, caracteritzada per cuidar molt les seues produccions.

En plena etapa de restriccions i escassessa, La Dependent ha realitzat una acrobàcia i ha fet un doble salt mortal, una jugada de risc, però tot un regal per als amants de la cultura i de les noves expressions teatrals.

El resultat d’este nou pas, d’este nou camí, a través de la marca La Independent, és ‘Rèquiem’, un espectacle que combina els gestos, els objectes, les imatges.

Enganxa des del primer moment quan eixe cap solt, atrapat en el vidre del laboratori es posa a parlar i adverteix que ens pot afectar el que anem a vore.

La trama, a través de música, imatges , gestos, ens porta al mite de la creació, del modern Prometeu. Es basa en la popular novel•la gòtica de Mary W.Shelley. Rubén Mira és el ‘mad doctor’, el científic boig que aprofita l’energia dels trons per a fer descàrregues de vida. Jona García i Mercé Tienda són els seus ajudants. ‘Rèquiem’ juga d’inici amb la possibilitat de crear esssers humans en un laboratori de la primera meitat del segle XX. Ofereix una versió original, carregada de gags, d’un humor àgil i hilarant. En ‘Rèquiem’, el gag és una constant. N’ hi ha molts: L’agulla de l’ajudant que punxa on no toca, les mans insurgents, la descàrrega que els socarra, el braç ‘interruptus’ que li costa ‘nàixer’ per falta d’energia elèctrica, la jove que descobreix té tres cames, el ‘mad doctor’ que espera una tronada que mai aplega…

Els instants de música de piano ens recorda al cinema mut. A destacar també el ‘background d’imatges en blanc i negre’, moment important per a la trama, resolt amb molt talent i amb tot un detall: les agulles d’un rellotge que retrocedeixen a tota velocitat. El desenllaç de l’obra és intel•ligent, com també té gràcia la breu i inesperada aparició de Joan Gadea.
A l’humor, dinamisme, ‘Rèquiem’ afegeix un gran sentit de l’estètica, farcit d’escenes d’un fort potencial visual.

L’escenari és un altra caixa de sorpreses. Les manisetes trencades descobreixen portes que s’obrin i es tanquen com un racó màgic. Els objectes, els òrgans solts (braços, cames, cervells,cap, llengües), tenen un paper rellevant en tot el muntatge. La música, diversa i variada, es essencial en l’obra.

I sobretot, l’actuació de Rubén Mira, Jona García i Mercé Tienda. Un treball complicat, encertat en les expressions, els moviments i el reforç dels gestos, a més de fer un esforç físic considerable.

Amador Artiga, director i dramaturg de ‘Rèquiem’, ha sabut coordinar tots els elements i crear un muntatge atractiu, que agrada al públic, divertit, però sorprenent i innovador a la vegada.
La Independent comença amb força i fa un pas endavant. ‘Rèquiem’ és una proposta novedosa que pot portar a la companyia alcoiana més enllà de les nostres fronteres.

¿Te ha gustado?. Comparte esta información:

DEJA UN COMENTARIO
Los comentarios en esta página están moderados, no aparecerán inmediatamente en la página al ser enviados. Evita, por favor, las descalificaciones personales, los comentarios maleducados, los ataques directos o ridiculizaciones personales, o los calificativos insultantes de cualquier tipo, sean dirigidos al autor de la página o a cualquier otro comentarista. Estás en tu perfecto derecho de comentar anónimamente, pero por favor, no utilices el anonimato para decirles a las personas cosas que no les dirías en caso de tenerlas delante. Intenta mantener un ambiente agradable en el que las personas puedan comentar sin temor a sentirse insultados o descalificados. No comentes de manera repetitiva sobre un mismo tema, y mucho menos con varias identidades (astroturfing) o suplantando a otros comentaristas. Los comentarios que incumplan esas normas básicas serán eliminados.

Nombre

E-mail (no se publicará)

Comentarios



Enviar comentario