Destacados
Llegint s´entén la gent
La frontera
Ressenya sobre el llibre 'La Frontera' de Don Winslow. Editorial: HARPERCOLLINS
Tercera part de la trilogia (de moment) basada en l’apassionant món del narcotràfic, escrita per Don Winslow, que va començar amb ‘El Poder del perro’ y que va continuar amb ‘El Cartel’. Si la primera part explicava l’origen del tràfic de drogues a Mèxic després de que els respectius clans hagueren treballat molt anys de […]
Llegint s´entén la gent
Cel d’horabaixa
Resum de la presentació de Silvestre Vilaplana per al poemari ‘Cel d’horabaixa’ de Fracesc Pou. Editorial: Neopàtria
Cel d’horabaixa és un extens poemari dividit en dues parts anomenades “Espai de recança” i “Evocacions”. És un llibre que transita per moltes veredes i que es detura en molts aspectes d’aquest viatge poètic.  Les obres són de format divers però mantenen com a element en comú la cadència, la recerca del joc de la […]
Llegint s´entén la gent
Antoni Miró: La mirada rebel
Una ressenya de Francesc Pou sobre el llibre ‘Antoni Miró: La mirada rebel’ de Jordi Tormo i Santonja Editorial: Càtedra d’Antoni Miró de la Universitat d’Alacant
Darrerament han estat molts els escrits al voltant d’aquest artista plàstic alcoià, amb vocació universal.  La virtut de l’autor d’aquesta obra és fer compatible tot allò estudiat sobre una de les figures claus del moviment artístic del tardo-franquisme i de la transició que s’ha estés fins el nostres dies, amb una vitalitat creativa que uneix […]
Llegint s´entén la gent
Knockemstiff
Llegint s´entén la gent
Carvalho. Problemas de identidad
Llegint s´entén la gent
No hay bestia tan feroz
No debades l’autor durant un temps va figurar en el top ten dels fugitius més buscats per l’F.B.I.

‘No hay bestia tan feroz’ és una història de delinqüents contada en primera persona. Un relat sobre els baixos fons que enganxa, convenç, es llegeix amb facilitat i per acabar-ho d’arrodonir ofereix un final sorprenent. La novel•la que extreu el títol del Ricardo III de Shakespeare (No hay bestia tan feroz / que no conozca algo de piedad) ha estat qualificada per un especialista en la matèria com James Elroy, com ‘una de les més grans novel•les criminals i probablement la millor mai escrita sobre els baixos fondos de Los Angeles’.

No debades l’autor Edward Bunker (Hollywood, 1933 – Burbank, 2005) va passar la joventut (com Max Dembo el  protagonista de la novel·la) en cases d’acolliment, reformatoris i, posteriorment en la presó on va complir varies condemnes per atracament, tràfic de drogues, extorsió i falsificació. De fet durant un temps va figurar en el top ten dels fugitius més buscats per l’F.B.I.

En 1975 després de passar gairebé divuit anys de reclusió, Bunker va aparcar la carrera criminal i es va dedicar a escriure i a interpretar. Dustin Hoffman va comprar el drets de ‘No hay bestia tan feroz’, la seua primera novel•la portada al cine amb el nom de ‘Libertad condicional’, on malgrat no tindre un gran èxit comercial, Bunker va participar en el guió i en el seu primer paper com actor. L’any 1977 l’actor Steve Buscemi va adaptar amb més fortuna una altra de les seues novel•les The Animal Factory.

Edward Bunker va participar també com actor en pel•lícules com ‘Perseguido’, ‘Tango y Cash’ o com  el Senyor Blau a ‘Reservoir Dogs’. I en 1985 va col•laborar amb el guió de la pel•lícula ‘El tren del infierno’ d’Andréi Konchalovski que va obtindre tres candidatures als Oscar.

¿Te ha gustado?. Comparte esta información:

DEJA UN COMENTARIO
Los comentarios en esta página están moderados, no aparecerán inmediatamente en la página al ser enviados. Evita, por favor, las descalificaciones personales, los comentarios maleducados, los ataques directos o ridiculizaciones personales, o los calificativos insultantes de cualquier tipo, sean dirigidos al autor de la página o a cualquier otro comentarista. Estás en tu perfecto derecho de comentar anónimamente, pero por favor, no utilices el anonimato para decirles a las personas cosas que no les dirías en caso de tenerlas delante. Intenta mantener un ambiente agradable en el que las personas puedan comentar sin temor a sentirse insultados o descalificados. No comentes de manera repetitiva sobre un mismo tema, y mucho menos con varias identidades (astroturfing) o suplantando a otros comentaristas. Los comentarios que incumplan esas normas básicas serán eliminados.

Nombre

E-mail (no se publicará)

Comentarios



Enviar comentario