Destacados
Creación
Microcoraeta psicolingüistica XLIII
Greus successos en un habitatge del carrer Sant Blai. La policia, alertada pels veïns, acudix "rauda y veloz", en companyia dels bombers, Creu Roja i psicòlegs de guàrdia
Pilarín, la perruquera del carrer Sant Agustí, que ho va viure en carn pròpia, els ho conta tot, i fil per randa, a les clientes que té al davant, i feta encara, un manoll de nervis… «Mireu, si me pinchan, no sangro. Ni gotiua que me sacan….pos no va y ayer por la tarde mi […]
Creación
Microcoraeta psicolingüística XLII
Les millors expressions alcoianes de sempre en cristiano de toda la vida. Avui: Mi marido, cuando viene de la filà, a veses rebufa como una gamella, y me despentina el moño.
-Mi marido, cuando viene de la filà, a veses rebufa como una gamella, y me despentina el moño. Traducció ( un poc lliure) «El meu marit, quan ve de la filà, a vegades rebufa com una gamella, i em despentina els cabells» Doncs sí, aquestes coses passen sovint: el cafè té eixos inconvenients, i alguns […]
Creación
Les meues trobades amb gent important
La primera volta va a ser a València. En un mercat al costat del Miquelet. Jo buscava alguna cosa a una de les parades i en girar-me vaig ensopegar amb una espècie d’arbre alt i polit que era Jaume Sisa. Devia ser per l’època que anava de gira amb ‘La Nit de Sant Joan’ o […]
Creación
Microcoraeta psicolingüística XXXIX
Les millors expressions alcoianes de sempre en cristiano de toda la vida. Avui: Me siembla que lo de mi marido va pa largo
Josep Sou, 7/04/2020

«Me siembla que lo de mi marido va pa largo» Traducció: «Em sembla que allò del meu marit va per llarg» Així enraonava Amparín Batiste i Vinalopó-García (la seua mare no era d’ací), amb les seues amigues d’esmorzar xurrets al mercat, de bon matí. I continua explicant:

Pos sí. Los médicos ya se l’han dicho un montón de veses, y del com si oyese llover. No sé qué más haser con del. Ni caso que me hase. Nada más dise: tatal, total, una infeccioneta de no res…

Y sabéis qué, pos que tiene tota la caixporra plena de pus, el pobre…y va pa largo. Tiene la cosa, ya mantendéis, de color violeta, y bastante endeñada, i las borlas, ni os cuento!!! Madre mía cómo tiene les beceroles esas. Muy, però que muy aspenjollaes, y rojas como tomates de la pereta. Madre mía…y pa mear? Pa mear berrea a tutiplen, Parese un alefante marino buscando compañía: unos berridosssssss!!! Dise que lescuese mucho el capullo. A mi me da mucha pena… Pero del nada más piensa que si salarga mucho, igual no puede salir a fiestas ni nada. Y del dise: té igual, això amb dos colps de cafè s’apanya de seguida. Es más bruto, el pobre…

Y sabéis lo que dise mi madre: On haurà ficat eixe home teu l’andola per a tenir-la així d’encesa? M’ho vols dir? Tu, et fies massa d’ell, i qualsevol dia t’apega un condumio de pronòtic…, tu ves jugant!!! Mira, jo no és per res, però li tallava la cansalada de borrego i ¡asunto terminao! Ay!!! Mi madre està muy enfadada…

Y sabéis lo peor? Pos que sus amigotes de la filà, que son más brutos que el serrojo del purgatorio, quieren haserlo en conejo pa que todo el mundo vea la caixporra que se lha puesto, y disen que ya tienen porra pa haser de cabo d’arrancà. Son más animalots que yo qué sé!!!

Lo peor de todo, dise del, es cuando le rosa el cansonsillo en las beceroles esas. Dise que ve las estrellas y todo. No sé dónde iremos a parar…, poque cansonsillos tiene de llevar, no?

I Paquita Cominches, Laurita Torregrossa, Feliciana Fitor i Elvirín Gilabert, s’escolten bocabadades la seua amiga Amparín, no podent donar crèdit a allò que els hi conta. No poden imaginar-se la penjada documental de Jordi, el pobre. I la veritat siga dita, senten una enorme curiositat per veure de què es tracta la malalta adversitat del marit de l’amiga. Elvirín s’atreveix a insinuar: I no ens ho mostraria, en un tres i no res, per veure com ho té tot? Ai, el pobre…

Amparín, molt seriosa, respon: mujerrrrrrr, no creo yo que quiera anseñaros el «don remigio» enfermo. Ya os digo que lo tiene un asco, de deveras. Y lo peor será cuando vengan las fiestas, ya al doblar de la esquina, y no pueda salir. No quiero ni pensarlo, ni pensarlo quiero…. 

j.s.
del CAT i de la FSP

¿Te ha gustado?. Comparte esta información:

DEJA UN COMENTARIO
Los comentarios en esta página están moderados, no aparecerán inmediatamente en la página al ser enviados. Evita, por favor, las descalificaciones personales, los comentarios maleducados, los ataques directos o ridiculizaciones personales, o los calificativos insultantes de cualquier tipo, sean dirigidos al autor de la página o a cualquier otro comentarista. Estás en tu perfecto derecho de comentar anónimamente, pero por favor, no utilices el anonimato para decirles a las personas cosas que no les dirías en caso de tenerlas delante. Intenta mantener un ambiente agradable en el que las personas puedan comentar sin temor a sentirse insultados o descalificados. No comentes de manera repetitiva sobre un mismo tema, y mucho menos con varias identidades (astroturfing) o suplantando a otros comentaristas. Los comentarios que incumplan esas normas básicas serán eliminados.

Nombre

E-mail (no se publicará)

Comentarios



Enviar comentario