Como el turrón El Almendro, el blackface y la polémica vuelven a casa cada año por Navidad. La más querida de las tradiciones alcoyanas, el ciclo en torno a los Reyes Magos, se ve cuestionada desde el exterior por utilizar a jóvenes pintados de negro para repartir los regalos por las casas. El amor por […]
Si em permeteu, començaré amb unes notes introductòries personals. Sempre m’han agradat els musicals, que jo recorde. En teatre i en cine, grans i xicotets. Barregen tres de les meues passions: el cine, el teatre i la música. No parle ara de l’òpera, l’opereta o la sarsuela. Eixa és una altra qüestió. He tingut la […]
Cinc anys, cinc, han passat des que el pont Fernando Reig estiguera a prop del col·lapse total. Tots coneixem que va passar i com s’ha resolt, però la pregunta de per què no ha estat mai resolta satisfactòriament. El Ministeri de Foment va seguir una política d’actuació i treball que va resoldre amb rapidesa una […]
Muntatge del nou T-41 1 a 6 de setembre L’1 de setembre va arrancar el muntatge i la posada en càrrega del nou tirant T-41, feina que va quedar completada el 6 de setembre, després d’una operació complexa i acurada i que va incorporar nous ancoratges tant a la sola com a la pilastra. Cal […]
3. CAVALLERIA DE POMPOSOS ACTES I BEL•LICISME En oposició a la cavalleria honesta, advertim una cavalleria de pomposos actes. Joan Roís de Corella censura, dels cavallers, la intencionalitat, l’actitud i els actes contraris a qualsevol legitimació cristiana. Corella, com si fora un «teòric de la cavalleria, com tants d’altres, se centra contra aquella que no […]
INTRODUCCIÓ En el present treball bibliogràfic, ens aproximem al posicionament de Joan Roís de Corella (València? 1435 – València, 1497) davant la cavalleria i la guerra en una època en la qual es corromp la cavalleria. Comentem com es materialitza el posicionament de Roís de Corella en les obres que alguns estudiosos de la matèria, […]
5.RESUM DEL TREBALL
4.CONCLUSIÓ Així doncs, és obvi que el Betlem de Tirisiti forma part de la tradició dels pesebres amb titelles que hi havia en altres llocs. Des del punt de vista religiós, manté les escenes pròpies del cicle de Nadal, a excepció del degollament d’Herodes, que està insinuat amb la presència dels soldats romans que busquen […]
4.LA COMBINACIÓ RELIGIOSA I PROFANA AMB ELEMENTS D’IDENTITAT ALCOIANA. Fins ací, hem vist els elements del Betlem de Tirisiti, la seua evolució a través del temps i la seua permanència amb els anys malgrat els períodes de desaparició.
3.5 Els personatges A banda dels diferents tipus de titella des del punt de vista tècnic, destaquem la barreja de vestuaris de diferents èpoques que hi ha a l’escenari. Trobem la vestimenta «bíblica»: les túniques de la Sagrada Família que reflectixen les influències romanes.
“Yo no soy racista; pero me daría un soponcio si mi hija se casara con un negro”. Con esta frase tópica y xenófoba se podría describir (salvando todas las distancias que haya que salvar) el sentimiento general de los alcoyanos respecto a la peatonalización del centro: “Yo soy partidario de hacer peatonal el casco histórico, […]
3.3 L’estructura i el temps del Betlem de Tirisiti Actualment, el Betlem de Tirisiti té tres apartats. Des del 1989, hi ha una lloa inicial en valencià normatiu, senzill: destaca la tranquil·litat d’Alcoi i la bonhomia dels seus habitants. Situa geogràficament l’escenari en espai i temps i ve de fora cap a dins: arranca amb […]