Destacados
Cultura
Cómo hacer una mascarilla. Modelos exclusivos
Llorens Ferri (1972), Filant, óleo sobre papel, 50 x 52cm
Os presentamos tres modelos exclusivos de mascarillas: Mascarilla Enigma. Mascarilla Latte. Mascarilla Metamorfosis. Mascarilla Enigma EL MATERIAL 1.Tela de algodón; cuanto más compactos los hilos, mejor. Es ideal para el contacto con la piel (resistente, transpirable, suave, duradero…) y las hay para todos los gustos (lisas, caladitas, con dibujos…; gruesas, finas…). 2.Relleno de sujetador. Las […]
Cultura
Confinats literaris
És un bon moment per recordar alguns presoners destacats que diferents obres literàries ens han aportat
Ara que sembla -toquem fusta!- que, a poc a poc i amb molt de compte, podem travessar el llindar de la porta, és un bon moment per recordar alguns confinats destacats que diferents obres literàries ens han aportat.
Cultura
Confinats per la pàtria (o no)
20 pelis que conten històries dels confinats per antonomàsia, les tripulacions del submarins
Fotomontaje: Xavi Cortés
Ara que estem confinats per culpa del COVID-19, també conegut com coronavirus, és un moment idoni per revisar pel·lícules de submarins que constitueixen un gènere en sí mateix i que aborden (mai millor dit) la modalitat de confinament per antonomàsia: la vida en un recinte tancat del que és millor no eixir. Amb la cosa […]
Cultura
<30 [art jove de l’Alcoià]
Sala El Cub, del 15 de setembre al 28 d'octubre de 2016, al Museu de la Universitat d'Alacant
Redacció, 13/09/2016

Per tal de definir aquesta mostra ens hem de remetre a un doble concepte que apareix; per una banda, la joventut dels creadors cobra molta importància, per les noves visions que aporten al resultat final. Per una altre, ens trobem davant de quatre artistes que projecten sobre la sala del Museu de la Universitat d’Alacant conceptes, visions, reflexions i sensacions que ens transporten a un espai molt més obert; la nostra percepció de la seua creativitat.

El fet de sentir cada obra ens acosta a tot el treball que han dut a terme; el temps, la deformitat, la reflexió del nostre entorn i la introspecció de la natura, són línies d’investigació que se’ns posen al nostre abast. Neus Bou, Rubén Fresneda, Verònica Ortuño i Pau Sellés se’ns presenten com a nous reptes conceptuals. Tots quatre són llicenciats en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València, i duen a l’esquena exposicions col•lectives i individuals que van formant, a poc a poc, la seua personalitat artística. Les mirades dels visitants aniran d’una proposta a una altra, atraient-se pels missatges que, d’una manera o d’una altra, enllacen amb diferents aspectes de l’ésser humà i el seu entorn. Neus Bou ens presenta el seu projecte plàstic, en el qual reivindica la identitat de l’ésser humà com a excepcionalitat traduït en l’empremta digital, el pas del temps reflectit sobre els nostres cossos i la seua transcendència social i mediàtica. El seu projecte combina la fotografia, la performance o les escultures, girant al voltant d’aquests missatges. Rubén Fresneda proposa una línia plàstica titulada «Alfanumèrics», que es basa en l’efecte administratiu sobre la societat. Des que naixem se’ns assigna un número dins el registre civil, un número per a la Seguretat Social, un número identificatiu nacional i així per a qualsevol tràmit, fins a la mort, som números per a totes les administracions. La seua obra se’ns presenta com a una repetició i una confusió de números i lletres que tenen una finalitat acceptada dins de decurs de les nostres vides. Verònica Ortuño ofereix un projecte basat en la deformitat humana des de diferents punts de vista i tècniques. Mostra rostres i figures humanes, que perden la seua identitat, en ser desfigurades per gestos o accions treballats mitjançant la pintura i l’estampació; fent servir la litografia, la serigrafia, el monotip i la calcografia. Pau Sellés ens trasllada a la seua particular visió dels paisatges i entorns naturals. Reflecteix sobre els llenços aquesta percepció única que té cada individu, ja que representa el sentiment que li provoca la natura transformant-la una vegada impregnat amb tots els seus sentits. I el resultat és aquest ambient oníric que plasma sobre les teles, i que es tradueix en una sensació sobre llenç per al visitant.

Lucia Romero Segura és Historiadora i crítica d’art Presidenta d’Art Nostre

¿Te ha gustado?. Comparte esta información:

DEJA UN COMENTARIO
Los comentarios en esta página están moderados, no aparecerán inmediatamente en la página al ser enviados. Evita, por favor, las descalificaciones personales, los comentarios maleducados, los ataques directos o ridiculizaciones personales, o los calificativos insultantes de cualquier tipo, sean dirigidos al autor de la página o a cualquier otro comentarista. Estás en tu perfecto derecho de comentar anónimamente, pero por favor, no utilices el anonimato para decirles a las personas cosas que no les dirías en caso de tenerlas delante. Intenta mantener un ambiente agradable en el que las personas puedan comentar sin temor a sentirse insultados o descalificados. No comentes de manera repetitiva sobre un mismo tema, y mucho menos con varias identidades (astroturfing) o suplantando a otros comentaristas. Los comentarios que incumplan esas normas básicas serán eliminados.

Nombre

E-mail (no se publicará)

Comentarios



Enviar comentario